طراحی شخصیت در دنیای گیم

«برای من و خیلی از دهه شصتی‌ها دیگه «گیم» یه کلمه نیست، دنیاست…در مورد بقیه نمی دونم اما من دنیامو ترک نکردم، کشیدمش،تغیرش دادم، رنگش کردم، بردمش، باختمش و ادامه دادمش… و برای لذت بیشتر عضو کوچیکی از این دنیا شدم.

تقریبا ۷ سالی هست که به طور جدی به عنوان کانسپت آرتیست (طراح کاراکتر، محیط و تمامی کانتنت های گیم ) با تیم ها و شرکت های مختلف بازی سازی داخلی کار کردم.

میشه گفت جذابترین قسمت پروژه در اکثر مواقع، طراحی تیپ‌های مختلف برای کاراکتر و شخصیت‌های اصلیه …

مجموعه‌ای که  می‌بینید منتخبی از کارها و طراحی‌های من برای مسابقات، سفارشات، پروژه‌های شخصی و بعضا فن آرت هست…

معمولا برای شروع کار رفرنس می بینم و استایل کار رو انتخاب می‌کنم، هر چی که به من انرژی بده، ناگفته نمونه خیلی هم نمیتونم از نا خودآگاهم دور شم، چیزی که در من با وجود کنسول‌ها و گیم‌های نسل خودمون شکل گرفته، دلایلی که باعث میشه در کنار تفاوت استایل به نوعی، همبستگی و سبک و سیاق و شباهت خاصی در کارهام ببینید…

گام بعدی:اسکچ

برای در آوردن شخصیت ها معمولا بعد از رفرنس، اسکچ‌ها رو تو یک پوز واحد میزنم. قیاس به این شکل خیلی ساده تره…در کنار تیم کار ادیت میشه و کاراکتر های منتخب یا مورد قبول اجرا میشن…

کاراکتر ها بر اساس قدرت و توانایی هایی که دارن طراحی و انتخاب میشن. معمولاتو این مرحله در نظر گرفتن نسبت ها خیلی مهه.در عین تفاوت چیزی که اونها رو با هم مچ میکنه و اونها رو از یک پک معمولی به پک ایده عال ارتقا میده همین کانسیستنسی هست…»

مرتضی سوزبان، متولد ۱۳۶۴ و کارشناس ریاضی کاربردی است که در زمینه  کانسپت آرتیست (گلیم گیمز) مشغول فعالیت است.

 



3 thoughts on “طراحی شخصیت در دنیای گیم”

  1. کارهات فوق العادست
    باید قدر یه همچین نیروهای متخصصی که داخل کشور کار می کنند رو دونست
    باید ازشون استفاده کرد، اینها گنج هستن
    موفق باشی دوست من

  2. با سلام و احترام
    افتخار آشنایی و هم صحبتی با شما بزرگوار را داشته ام و از نزدیک قدرت طراحی شما رو دیدم، واقعا آثار فوق العاده ای هستند
    همیشه موفق و سربلند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.