مجموعه پوسترهاى چهار دوره جشنواره موسيقى فجر / مهرزاد ديرين

«مهرزاد ديرين» در فاصله سال هاى ١٣٩٠ تا ١٣٩٣ طراحى پوستر چهار دوره جشنواره موسيقى فجر را بر عهده داشت. او در مورد مراحل خلق اين مجموعه مى گويد: «در طراحى پوسترها از سازها و عناصر موسيقايى ايران و جهان كه براى مخاطبين گوناگون پوستر شناخته شده است استفاده كردم. براى جديدتر شدن اين عناصر، از تكنيك هايى كه اين روزها و با توجه به ديجيتال شدن گرافيك كمتر به آن ها توجه مى شود؛ استفاده نمودم. با اندكى خلاصه سازى، آيكون ها و آبجكت هايى را با ماژيك، كلاژ و فوتومونتاژ ديجيتال و دستى به وجود آوردم. سعى ام در طراحى پوسترها، به وجود آوردن تصاويرى بوده و هست كه به جهان معاصر تعلق داشته باشند (بدون جدا شدن از هويت ايرانى آثار)
هدف اصلى ام استفاده از نشانه هاى آشنا به دور از هر گونه گره و سختى، براى ارتباط بهتر با مخاطب، جهت ايجاد نشاط و در نهايت رسيدن به ماهيت جشنواره اى آثار بوده است. مهرزاد ديرين طراح گرافيك، مدير هنرى و مدرس گرافيك است كه مدرك كارشناسى گرافيك از موسسه آموزش عالى سوره دارد. مهرزاد در جشنواره ها و دوسالانه هاى مختلفى حائز چندين رتبه شده كه از آن جمله مى توان به تنديس دهمين جشنواره مطبوعات در بخش صفحه آرايى در سال ١٣٨٢ / تنديس سرو نقره اى بخش بسته بندى در سال ١٣٨٩/ ديپلم افتخار سرو نقره اى بخش بروشور و طراحى يك رويداد سال ١٣٩١ اشاره نمود. همچنين او مدير هنرى و طراح گرافيك سومين دوسالانه ى سرو نقره اى نيز بوده است. روزرنگ شما را به ديدن مراحل شكل گيرى اين آثار دعوت مى نمايد:

2012- roozrang-2  2012- roozrang-3  2012- roozrang-4  2012-- roozrang-5  2012- roozrang-6  2012-7   2012-9    

2013-2  2013-3  2013-4  2013-5  2013-6  2013-8  2013-10 

2014-2  2014-3  2014-4  2014-5  2014-6  2014-7  2014-8  2014-9  2014-10  2014-11  2014-13 

2015-3  2015-4  2015-5 2015-6  2015-7  2015-8  2015-9  2015-10  2015-11  2015-12  2015-13  2015-14  2015-16  2015-18  2015-19  2015-20  2015-22 



24 thoughts on “مجموعه پوسترهاى چهار دوره جشنواره موسيقى فجر / مهرزاد ديرين”

  1. بهترینهایی که این سال ها شانس دیدن و لذت برندش را داشتم.
    مهرزاد دیرین را طراح شش دنگ ایرانی میدانم و گواهش را موفقیت او در وجوح مختلف دیزاین میدانم.

  2. خیلی وقت بود در این سایت یک مجموعه کار رو دوباره و سه باره نگاه نکرده بودم. و به عنوان یک علاقه مند این حوزه و نه یک طراح، هم بسیار لذت بردم و هم از روزرنگ عزیز و آقای مهرداد دیرین تشکر میکنم. و بویژه تلفیق تصویر بناهایی مثل مقبره حافظ با نُت های موسیقی بسیار جذاب و زیباست. به نظرم این کارها میتونه مثال خوبی باشه برای اون بحث هویت ایرانی که قبلا در این سایت بهش پرداخته شده بود.

  3. ایده های جذاب، خلق فضاهای شاخص گرافیکی، هویت ایرانی،رنگ های منحصر به فرد از ویژگی های خاص مهرزاد دیرین است.
    صمیمآنه به مهرزاد عزیز و دوست داشتنی تبریک می گویم.
    و به داشتن چنین دوست و همکار نازنینی به خود افتخار می‌کنم.
    محمدعلی کریمی پور

  4. نکته ای که نظرم را جلب کرد برخورد ساده طراح با سازها و خلق آنها با تکه های کاغذ و
    دِسَن های ماژیکی بود! این مورد بر می گرده به جرات طراح …
    هم یاد گرفتم ، هم لذت بردم.

  5. عالی بود
    همیشه کارهای مهرزاد عزیز رو دنبال میکنم
    بهترین مثال از ترکیب کار های نو و هویت ایرانی که با قدرت اجرای خوب و ایده پردازی دقیق مهرزاد تکمیل میشه
    ممنون لذت بردیم

  6. در این مدت و با این اوضاع
    غنیمتی است تماشای چندباره آثار مهرزاد عزیز ….
    عـــــــآلی*
    ———————-
    و تشکر بسیار از تیم بسیار خوب روز رنگ*

  7. جناب دیرین کاراتون بسیار عالی و منحصر به فرده
    باعث افتخاره که ما هم روزی در محضرتون شاگردی میکردیم.
    امیدوارم زنده و سلامت و شاد باشید.

  8. با شناختی که از آثار ایشون دارم باید بگم طراحی و دیزاین آقای دیرین شش دانگ هست، چه پروژه‌ای فرهنگی باشه و چه تجاری، همیشه بهترین‌ها رو ارائه میدن.
    بهشون تبریک می‌گم و تشکر می‌کنم از ایده پردازی استعداد و تسلط‌شون به گرافیک دیزاین که باعث می‌شه فضای تبلیغات شهری زیباتر و مخاطب احساس احترام به خودش رو حس می‌کنه.

  9. حضور بعضی از آدمها بی شک نعمتی است در کنار ما که درک آنها در خیلی از موارد منوط به تصور نبودنشان و حجم عظیم نداشتنشان معنا می یابد .
    جناب دیرین عزیز
    خوشحالیم که هستی وآرام.متین .قدرتمند.بی حاشیه.استادانه وحرفه ای خلق می کنی .

  10. بسیار عالی . مجموعه دوره ۲۹ و ۳۰ بسیار با قوام و تامل براگیز است . گویی کاستی های سالهای قبل به دقت بررسی شده و با عبرت از آن طرحهایی ایرانی،فاخر و در عین حال جهانشمول طراحی شده است . تصویر سازی هایی که همه طیف از مخاطبان این رویداد را مدنظر دارد . مجموعه اخرین دوره پیوند هوشمندانه ای میان زبان موسیقی طبیعت و سازها برقرار کرده و به مرکز الهامات موسیقی که همانا طبیعت و ذات الهی است اشاره دارد در هم آمیزی این نشانه های مدرن با پرندگان خوش صدا و خوش سیما هوش سرشار طراح را عیان میکند . پرندگانی که در آثار گل و بته ایرانی سراغ داریم ، باغهای پر سرو مینیاتور با پرندگان خوش آواز و سازهای سنتی که همگی به خوش سلیقگی طراح به زیبایی مینیمال شده اند. افتخار میکنم درود بیکران .

  11. به دلیل گرفتاری های فراوان مدت ها بود که وب گردی نکرده بودم تا اینکه کارهای مهرزاد دیرین را دوباره در این صفحه مرور کردم / کارهای مهرزاد را دورادور از زمانی که کتاب معروف هندونه نشر نظر بیرون آمد می‌شناختم و دنبال می کردم تا این که تجربه ی همکاری در سرو نقره ای گذشته در انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران موقعیتی را فراهم کرد تا از نزدیک با او کار کنم.
    حجم کار بالا بود و استرسش بالاتر اما مهرزاد دیرین با خونسردی که شاید برآمده از همان آرامش مخصوص شیرازی هاست کارها را جلو برد. در تمام طول آن چند ماهی که مشغول کار بر روی پروژه سرو بود یکبار هم پیش نیامد که حتی یک بار تلفن, اس ام اس و یا ایمیلی را با این که می دانست فقط زحمت برایش داریم بی‌جواب بگذارد. در یک جمله یک طراح تمام عیار حرفه ای با اخلاق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.