مجموعه طراحى کاراکتر / محمد اسماعیلیان  

«من زیاد طراحى مى کنم. ممکن است در اواسط کار ناامید بشوم؛ اما این را به خوبى مى دانم که استمرار و پشتکار، نتیجه بخش است. سعى مى کنم نه صرفا خواسته سفارش دهنده، بلکه ایده ها و ذهنیات خودم را هم در حین کار ارائه دهم. براى من مهمترین نکته در طراحى کاراکتر، زنده بودن و روح داشتن شخصیت ها است تا در نهایت ارتباط خوبى با مخاطب برقرار کنند. در شروع کار، سعى مى کنم متوجه شوم که سفرش دهنده چه رفرنسى در ذهن دارد و قرار است انیمیشن به کدام سبک و سیاق تکنیکى نزدیک باشد. بعد شروع به جمع کردن اطلاعات در مورد آن منبع مى نمایم. شاید ابتدا به آن منبع نزدیک باشم اما سعى مى کنم کم کم و با صحبت هاى متقابل با سفارش دهنده، از آن فاصله بگیرم و به ذهن خودم نزدیک شوم. این اتفاق حتما باید رخ بدهد چرا که در غیر این صورت، به نظر من پروژه به خوبى پیش نرفته است»

آنچه خواندید توضیحات «محمد اسماعیلیان» بود در مورد روند طراحى کاراکترهایش. محمد متولد ١٣۶٣ و فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشکده هنر و معمارى است. او ۶ سال است که به صورت حرفه اى مشغول طراحى کاراکتر و همکارى با نشریات در زمینه تصویرگرى مى باشد. در ادامه همراه روزرنگ باشید تا مجموعه طراحى هاى کاراکتر او را با هم ببینیم:

The Turquoise Gurdian copy  Pirate_fat1  Pirate_fat  Pirate_1 copy  girlc  People Of Ctity  Gaurd1 copy  akoman_guard2 copy  akoman copy  akoman_guard copy  akoman  model sheet mom  model sheet mr.zarif  characters episode  model sheet ghodrat  Mobile Game Character Test_ Red Cube  character Test For Animation_Dr_sheet  character test  Mobile Game Character Test _ golobo  character For Animation



13 thoughts on “مجموعه طراحى کاراکتر / محمد اسماعیلیان  ”

  1. محمد اسماعیلیان غیر از اینکه خیلی با‌سلیقه و خوش‌فکره، تو سبک‌های مختلف کار می‌کنه و کار‌های متنوع دیگه‌ای هم داره که تو این پست نیستن. و بنظر من چیزی که کارش رو از کار طراح‌ها و تصویر‌گر‌های ایرانی یکم متمایز میکنه اینه که فقط قدرت‌نمایی تکنیک و طراحی نمیکنه و از نظر ایده هم کاراش در سطح خوبیه. یعنی کارهایی داره که بخاطر فضا‌سازی و ایده‌پردازی میشه یه اثر مستقل محسوبشون کرد. چیزی که من بشخصه تو طراح‌های ایرانی کمتر می‌بینم.
    مطمعنم و امیدوارم خیلی خیلی موفق بشه.

  2. غیر از تنوع تو سبک ودیزاین و خلاقیت وپویایی تو طراحیِ تیپ و شخصیت ، بسیار کاربردی و با وسواس طراحی شدن که فکر میکنم خیلی مهمه و تو نتیجه کار ( انیمیشن یا هر مدیا دیگه ای) تاثیر زیادی داره.یعنی اینکه مشخصه به محدودیت های اجرایی تو مراحل بعدی فکر شده ، دغدغه ای که میتونه نتیجه ی کار رو به کانسپت و ایده ی طراح نزدیکتر کنه ، اتفاقی که کمتر تو پروژه های داخلی می افته.
    ممنون از محمد اسماعیلیان و روزرنگ

  3. شاید من خیلى کم سوادم چون مثله اینکه اساتید و دوستان پسندیدن این طراحیارو ولى به عقیده من این کارها آدم رو بیاد اثاره دیزنى و انیمیشن هاى ژاپنى میندازه و کمتر خلاقیتى توش خرج شده //////میبخشید اگر نظرم منفیه 🙂

  4. ممکنه این طراحی ها مربوط به یک پروژه سفارشی باشه که طراح ناگزیر بوده باب میل سفارش دهنده عمل کنه در این صورت بحثی نیست.در غیر این حالت انچه میبینم صرفا کلیشه ای است از شخصیت های والت دیزنی و فاقد ایده و نواوری.

  5. سلام من از کاراکترهای شما خیلی خوشم اومدبهتون تبریک میگم ، من هم به نوعی همکار شما محسوب می شوم و خیلی دوست داشتم که در این زمینه ها می تونستیم باهم مشورت داشته باشیم اما نمیدونم که از طریق چه پل ارتباطی باشه ممنون میشم اگه فرصت داشته باشید
    k_z92@yahoo.com

  6. خیلى خفن // اونهایى که نقد منفى میکنن سواد زیادى درمورد سفرشهاى طراحى کاراکترندارن که اگه داشتن انقدر راحت حرف نمیزدن که اله و بله // افرین بر محمد اسماعیلیان // حرفه اى و ماهرانه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.