پوسترهایی از باغ آیینه / امير كريميان

«تايپوگرافی از دو واژه تايپ، به معنی نوشته، حروف، و گراف به معنی نگاشتن و نگاراندن تشكيل شده است. تايپ يا نوشته قبل از اينكه با تفكر رمزگشايی به آن نگاه كنيم، بيشتر فرم هايی تصويری هستن كه مخاطب در ذهن خود آن را ثبت و ضبط می‌كند. هر حرف دارای يك شكل بخصوص است و با در كنار هم قرار گرفتن می‌توانند يك شكل جديد را بسازند( كلمه).

بازخوانش اطلاعاتی هر كلمه در حوزه زبان شناسی می‌تواند بيانگر مفهوم يا معنی از قبل تعريف شده خاصی باشد.
تجربيات من در زمينه تايپوگرافی بيشتر توجه به فرم حروف و كلمات است بدين گونه كه حذف خوانش حروف و كلمات به منظور بيان يك مفهوم، همچنين تركيب با تصاوير و فرم‌هايی فارغ از نوشتار از ديگر ويژگی های باغ آيينه است، به زبانی ديگر بيان بصری من در برخورد با ريخت نوشته ها كاملا فرماليستی است. فرم‌ها با خواستگاه فرم نوشتار خلق شده و بيان احساس شخصی در آنها مشهود است.

نمايشگاه باغ آيينه که اخیرا برگزار شد متشكل از ٢٥ اثر در حوزه گرافيك و تايپوگرافی بود كه در اين مجموعه تلاش من بر ارائه آثاری مستقل از سفارش بوده و از نگاه من يك اثر گرافيك می‌تواند در جايگاه يك اثر هنری باشد.»

امیر کریمیان متولد ۱۳۶۳ سقز(کردستان) و مدرس دانشگاه جامع علمی كاربردی است.
برگزيده در سه سالانه بین المللی پوستر لاهتی فنلاند ۲۰۱۷ و برگزيده در دوسالانه زنبور طلایی روسیه۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ و شرکت در نمایشگاه دعوتی ترکیه با عنوان نگاه ایرانی در سال ۲۰۱۳ از جمله دستاوردهای اوست.

 



9 thoughts on “پوسترهایی از باغ آیینه / امير كريميان”

  1. نمایشگاهی کم نظیر از یک هنرمند جوان ولی با تجربه ایرانی / رویکردی متفاوت به پوستر فراتر از یک ابزار اطلاع رسانی صرف در اکثر آثار نمایشگاه قابل مشاهده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.