پـلـشـت‌های فرشيد منفرد!

طراحى كاراكتر شاخه‌اى‌ست كه احتياج به ذهنى پويا و آفريننده دارد. ذهنى قادر به تصويرسازى دقيق و تجسمی خلاق!
به عنوان طراح شخصيت شما مى‌بايست از مسايل زيادى اطلاع داشته باشيد و بدانيد كه بايد چه پارامترهايى را رعايت كنيد تا يك كاراكتر مناسب و جذاب خلق كنيد.
هرچقدر شما به عنوان هنرمند صاحب سبك تر باشيد اين مسئله تاثير بيشترى در خلق شخصيت و بخشيدن هويت به آن دارد.

در دنياى هنر مدرن، طراحى كاراكتر سهم بزرگ و اثرگذارى در ساختار اثر و شكل دادن به هويت بصرى آن دارد. خواه اين مقوله انيميشن باشد، خواه تصويرسازى و خواه گرافيك به معناى گسترده‌اش.
رعايت اصول زيبايى شناختى، توجه به جزئيات، برقرارى ارتباط مخاطب با كاراكتر و درك صحيح از تمامى اين موارد نكات مهمى ست كه طراحان كاراكتر بايد به آن توجه داشته باشند.

فرشيد منفرد طراح جوان و خوش‌ذوق متولد ١٣٦٢ فوق ليسانس تصويرسازى دارد و ده سال است که به طور حرفه‌اى در زمينه‌ى گرافيك، تصويرسازى و انيميشن فعاليت دارد.
فرشيد تا به حال چندين نمايشگاه موفق گروهى و انفرادى داشته و كارهايش در نشريات مختلف ايرانى و خارجى چاپ شده. او در حال حاضر مديريت قسمت موشن‌گرافيك اژانس تبليغاتى ٣٦٠ درجه را بر عهده دارد.
طرح هاى او جذاب، شاخص و داراى هويت گرافيكى‌ست كه بيانگر سبك شخصى خالق خود هستند.
در ادامه مجموعه اى از طراحى‌هاى كاراکتر او را که به «پلشت» شناخته شده است را با هم مى‌بينيم:

4Monkeys

AN
Rabbits

e2  Characterselfie01H  SBZ 02
 Music    tt1  Sketch


17 thoughts on “پـلـشـت‌های فرشيد منفرد!”

  1. خيلى خوبن اما مشخصا به كار يك طراح ايرانى نمى خورن. منظورم اينه كه اصلا از المان هاى سنتى و ايرانى هيچ اثرى درش نيست و مى شه براى هر طراحى از هر كشور ديگه اى هم باشه!

    1. لطفا انقدر زود قضاوت نكنيد كارهاى ديگه اين طراح رو هم ببينين اتفاقا كارهاى زيادى با كانسبتى كه شما گفتين داره.خودم شخصا يك نمايشگاه ازش ديدم كه كارهاش تم مينياتور و نقاشى ايرانى داشت و بسيار هم جالب بود.

  2. شما كارهات رو بذار ما ببينيم!
    كارهاى فرشيد منفرد عالين خيلى خوب بود مرسى از روزرنگ
    ضمنا حتما بايد گل و مرغ و مينياتور توش باشه تا ايرانى بشه؟؟!

  3. موافقم. المان های فرهنگ ایرانی نداره کارای ایشون. ولی حس خوبی به آدم می ده. خشونت و ظرافت در هم آمیختن. نمی دونم. ینی همه ی کارای هنری حتما باید فرهنگ ما رو هم نشون بدن؟ چرا ما با کارهامون فرهنگ سازی نکنیم؟

    1. نوشين جان مى خواستم مثبت بدم اشتباهى منفى دادم. من هم كاملا با شما موافقم.بله به نظر من هم كارهاش ايرانى به اون معنا نيست(به معناى وجود المان هاى شرقى و سنتى) اما اين لزوما بد نيست چون به قول شما خود آثار مى تونن فرهنگ ساز باشن. به نظر من هم استفاده ى دم دستى و مزورانه از بته جقه و ابر و بادو كاشيكارى و خوشنويسى و … كار رو ايرانى نمى كنه (بماند كه حجم بالايى از طراحان از بنام گرفته تا دانشجو متقلبانه از متريال هاى ايرانى استفاده مى كنند تا بتونن برچسب ايرانى به كارهاشون بزنن) من كارها رو دوست داشتم و به نظرم بسيار حرفه اى طراحى شدن. ذهن و قلم قوى طراح رو ميشه با ديدن كارهاش حس كرد و چى بهتر از اين؟

  4. ما وقتی طراحی کاراکتر یا استیکر انجام میدیم به نظر من کاراکتر با حفظ هویت سازمانی و بصریش باید بتونه همه حالات روحی و جسمانی اعم از خوشحالی ناراحتی -عشق-و عصبانیت و خشونت رو بازگو باشه به نظر من این پلشت ها حتی موقع خنده هم عصبین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.