طراحی ۸ بیلبورد جهت کمپین تبلیغاتی اتومبیل پژو ۲۰۸ در ایران

« یکی از مهم‌ترین مسائل جوامع شهری امروز، برقراری ارتباط و بحث اطلاع رسانی سریع است، و پس از آن مسأله زیبایی و آرامش محیط شهر می‌باشد که می تواند سلامت ذهنی و روحی افراد را در پی داشته باشد، گرافیک محیطی (بیلبورد)یکی از رسانه های تأثیر گزار و مهمی است که علاوه بر تأمین اهداف ذکر شده در بالابردن فرهنگ عمومی جامعه، اقتصاد و… نیز نقش مهمی را ایفا می کند. تبلیغات در جامعه های سرمایه داری نیز بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی، به عنوان یکی از ضروریات و نیروهای محرک چرخ های اقتصاد به حساب می آید که بدون شک، می تواند اطلاعاتی برای خرید محصولات و یا سرویس های مورد احتیاج را در اختیار شهروندان قرار دهد.

ترکیب کمینه گرایی مینی مالیسم با توجه به اهمیت زمان در جوامع شهری مدرنیته، و وهم گرایی سورئالیسم در این بیلبوردها راهکاری برای به چالش کشیدن بیننده با استفاده از اشکال غیر واقعی در عین حال ممکن و یا بلعکس حس برقراری ارتباط سریعتر تبلیغ و جایگیری در حافظه مخاطب بوده است که با در نظر گرفتن خود محصول که خصوصیات بارز خودروهای پیشرفته امروزی را داراست، دارای کارایی فراوان و عملکردی مناسب برای اقشار مختلف با کاربری‌های متفاوت می‌باشد.»

«بررسی بصری بیلبوردهای تجاری آمریکا در دو دهه اخیر» موضوع بخش عملی و «طراحی ۸ بیلبورد جهت کمپین تبلیغاتی اتومبیل پژو۲۰۸ در ایران»، موضوع بخش تئوری پایان نامه کارشناسی ارشد گرافیک امیر کاک اللهی با راهنمایی کامران افشار مهاجر است که در بالا تو ضیحات مربوط به آن را خواندید.



25 thoughts on “طراحی ۸ بیلبورد جهت کمپین تبلیغاتی اتومبیل پژو ۲۰۸ در ایران”

  1. کادربندی و ترکیب بیش از حد تیره هم در رنگ بکگراند و هم عناصر طرح، رو میشه به عنوان ضعف اصلی در نظر گرفت
    و البته بهتر بود کارها افقی طراحی میشد نه عمودی

  2. برای سایت روزرنگ متاسفم که یک کار ۱۰۰ درصد کپی(آن هم کپی ضعیف) را تبلیغ می کند!
    فتوشاپ افتضاح توی دو تصویر اول که رفلکشن و دورگیری خودرو کاملا مشخصه از زحمات این طراح عزیز بوده است!

    واقعا نگرشم به سایتتون عوض شد.):

  3. اتفاقا روزرنگ کار بسیار شابسته و آگاهانه ای کرده برای انتشار این پست. چرا که فیدبک منفی اون میتونه باعث جلوگیری از این حرکت ها بشه و در عین حال انعکاس فضا و سطح پایان نامه های دانشجویی تو ایران هم دیده میشه که چه خبره

    1. مثل این می مونه بگیم خیلی خوبه این فیلم مزخرف و بی کیفیت تو سینما پخش شد. اینجوری بقیه کارگردان ها یاد می گیرن فیلم مزخرف نسازن
      !

  4. اون بخشایی که جناب امیر کاک اللهی با راهنمایی کامران افشار مهاجر کار کرده‌ن به طرز حیرت انگیزی بَده، غیر از اون عالیه. تبریک به شرکت TBWA و نیسان.

  5. چندین بار نقدهای مختلفی رو نوشتم و پاک کردم. چون هرچه نقد بکنیم به خودمون برمیگرده.
    فقط میتونم بگم که خوبه که خوب است این پست ها منتشر می شوند، زیرا “خودمون به خودمون یادآوری و اصرار می کنیم که کپی کنیم”.
    خودمون به خودمون یادآوری می کنیم …
    خودمون به خودمون
    خودمون
    خود
    خود
    خود

  6. البته به نظر بنده این کارا کپی نیست، شاید الهام گرفته شده از خیلی از اشکال توهمی باشه و این بهره بردن از اشکال برای رساندن مفهوم خاصی میتونه جایز باشه، خیلی از طراح ها از آثار پیت موندریان به عنوان مرجعی مناسب در چیدمان و دیزاین بهره میگیرند واین دلیل بر کپی از کار اون هنرمند نیست، و این موضوع ظاهرا برای سال ۹۰شمسی هستش و خیلی از اون طرح های البته موفق مربوط به سالهای ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶هستن،چه بسا نیمه پر لیوان را هم ببینیم

  7. وقتی این به اصطلاح اساتید(!) دانشگاه‌های ما با سواد و علم ۴۰ سال پیش هنوز تدریس می‌کنن و هیچ علاقه‌ای به مطالعه و دیدن کارهای روز دنیا ندارند، باید هم شاهد چنین خروجی‌های کپی و زشتی باشیم. تاسف عمیقِ من برای اون بخش ماجراست که همین امثالِ دوستمون بعد از اتمام تحصیل تو شرکت‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی مشغول به کار میشن و دیگه خدا رو هم بنده نیستن!!

    1. شما اگر واقعا سر کلاس‌های استاد افشار مهاجر نشسته بودید اینطور قضاوت نمی‌کردید. کار اشتباه یک دانشجو رو نباید با توهین به استادش جواب داد. خیلی از دانشجوها و حتی طراحان ما عادت به کپی‌برداری دارند که از قضا در موقعیت مناسب مثل این آقا مچشون گرفته می‌شه!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.