طراحی فراخوان جشنواره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای رضوی ۹۴/ عبدالحمید زنگانه

« از آنجایی که موضوع جشنواره، پویانمایی (انیمیشن) و بازی‌های رایانه‌ای است، “حرکت ” عامل مهم و مشترک در آنهاست. به همین دلیل از نماد کبوتر بخاطر متحرک بودن آن که یکی از نمادهای شناخته شده حرم امام رضا(ع) می‌باشد استفاده گردید. نکته دوم نشان دادن بُعد در فضای هویت بصری است که به نزدیک کردن ذهن مخاطب به فضای انیمیشن و بازی کمک زیادی می‌کند که از بین تکینک‌های اجرایی، تکنیک عکاسی انتخاب شد. رنگ طلایی که در تصویر کبوترها استفاده شده نمادی از گنبد طلا و رنگ نقره ای که در تایپوگرافی از آن استفاده شده نمادی از ضریح حرم مطهر می باشد که در نهایت از لحاظ ساختاری به جنس فلز نزدیک شده است. کبوترهایی هم که در گوشه صفحات فراخوان وجود دارند در چند فِریم مختلف طراحی شده‌اند و از تکینک انیمیشن‌های دفترچه‌ای که در گذشته وجود داشته الهام گرفته شده است. عنوان جشنواره نیز با تلفیق خط نسخ و تایپ فیس نازنین طراحی شده است.»
آنچه خواندید گفته های عبدالحمید زنگانه درباره چگونگی طراحی هویت و فراخوان جشنواره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای رضوی ۹۴ بود. این جشنواره، از سری برنامه های جشنواره امام رضا (ع) است که توسط بنیاد فرهنگی امام رضا (ع) با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بصورت سالانه در شهر گرگان-تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌گردد.

سفارش دهنده: محمدرضا کیوانفر (فیلم سازی کاسپین)
طراح گرافیک: عبدالحمید زنگانه
تصویر گر: سید محمد حسینی جبلی
عکاس: امید آرمند
دستیار طراح: آذین عقیلی

جشنواره پویانمایی رضوی

جشنواره پویانمایی رضوی (6)  جشنواره پویانمایی رضوی (7)  جشنواره پویانمایی رضوی (8)  جشنواره پویانمایی رضوی (9)  جشنواره پویانمایی رضوی  جشنواره پویانمایی رضوی (1)  جشنواره پویانمایی رضوی (1) جشنواره پویانمایی رضوی (2) جشنواره پویانمایی رضوی (3) جشنواره پویانمایی رضوی (4) جشنواره پویانمایی رضوی (5) جشنواره پویانمایی رضوی (10)

 



26 thoughts on “طراحی فراخوان جشنواره پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای رضوی ۹۴/ عبدالحمید زنگانه”

  1. باسلام خدمت گردانندگان سايت روزرنگ
    سوالى براى من ايجاد شده و آن اينكه استراتژى شما براى گزارشها و پروژه ها چيست؟ آيا ميخواهيد ثابت كنيد بى طرف هستيد؟ از هما دلوراى تا پوستر رضوى،از استوديو شيزارو تا مسعود نجابتى،از مصاحبه با كن كاتو تا نمايشگاه تجربه!!!!متوجه شيوه عملكرد و علت تجميع آرا در اين سايت نيشوم.
    چه چيزى را مىخواهيد ثابت كنيد؟
    ضمنا آيا نامعلوم بودن هويت گردانندگان اين سايت معناى خاصى دارد؟

    1. من هم چندین ماه علت مجهول بودن گردانندگان این سایت رو جویا شدم و پاسخشون این بود که سایت در مرحله آزمایشی هست !!!!
      و قطعا هم فقط از گروه خودشون و عوامل وابسته به خودشون دفاع میشه.

      1. یاخود خدا!!!
        حالا چرا میزنی؟خو اگه مشکل داری با سایت نیا اینجا!
        چه نشسته همه رو دقیق دیده بعد ایراد هم می گیره!!!!بی طرف بودن جرم محسوب میشه؟ شماها دیگه کی هستین؟؟!

      2. یجورایی نظرتون بی انصافیه. وقتی همچین تنوعی توی گزارش ها وجود داره و به قول دوستمون از هما دلواری تا مسعود نجابتی و… رو پوشش میدن، اینکه بگیم “قطعا از گروه خودشون و عوامل وابسته به خودشون دفاع میشه” همچین منطقی نیست.
        مسلما هر کسی سلیقه ای داره و نوع خاصی از کارها و تعداد خاصی از دیزاینرها رو دوست داره. اما چیزی که من توی این چند ماهه که روز رنگ رو دنبال کردم متوجه شدم اینه که گردانندگانش یا تعدادشون زیاده که این تنوع گزارش رو توش میبینیم یا اینکه سعی میکنن شخصی به قضایا نگاه نکنند و یجورایی پوشش کامل داشته باشن روی مقوله دیزاین. خلاصه هر چی هست به نظر من خیلی روی سلیقه شخصی خودشون مانور نمیدن.
        اینکه عوامل روز رنگ بصورت ناشناس کار میکنن رو فکر میکنم بخاطر این باشه که بتونن راحت تر سراغ کارهای افراد مختلف برن. شما فرض کنید هویت عوامل سایت مشخص باشه، اونوقت تا یه مطلب درباره یه طراح که تا حدودی باهاشون آشنا باشه بزارن، سریع متهم میشن که از رفقاشون حمایت میکنن و همینطور اگه یه مطلب درباره یه طراح ناشناس یا کسی که توی دایره دوستان نزدیکشون نباشه منتشر کنن، باز متهم میشن به اینکه سعی در تخریب اون فرد دارن! حالا شاید خودشون دلایل دیگه ای داشته باشن اما به شخصه حدسم اینه

    2. حالا فرضا ميخوان ثابت كنند كه بى طرفند، اشكالش چيه؟! مشكلش كجاست؟ حتما بايد باطرف باشى؟ طرف كيه اصلا؟ كى تعريف كرده؟ شما چيو ميخواى ثابت كنى؟ اين پرسش بيشر از اينكه سئوال باشه فضوليه!! من از از روزرنگ خواهش ميكنم بدون توجه به طرف، عقيده و موقعيت هركسى فقط روى كيفيت پروژه ها متمركز بشن، هر وقت هم صلاح دونستيد خودتون رو افشا كنيد اگرم صلاح نميدونيد مثل همه كاربران محترم ناشناس بمونيد.

  2. همیشه نسبت به طراحانی که تلاش میکنن روند پرزحمت کارشون رو به دیگران نشون بدم احساس خوبی ندارم! اگه پوستر خوب باشه همه میفهمن اگه خوب نباشه با نمایش فرایند پرزحمت اجرا، پوستر ارزش پیدا نمیکنه به خدا!
    پوستر معمولی+نمایش اجرای پرزحمت= برانگیختن احساس ترحم در مخاطب و اعلام رضایت غیرواقعی

    1. دوست عزیز این یک عرف برای پرزنت کار که شما تمامی یا قسمتهایی از مراحل ساخت رو(شامل طراحی های اولیه،استوری بورد،پالت های رنگی و فونت ها) را برای مخاطب به نمایش بگذارید
      این کار به پرزنت مجموعه شما ارزش بیشتری میده و افراد دیگر هم از روش کارییه شما ایده میگیرند.
      زیاد ترحم نکنید!!:)

      1. نه دوست عزیز. تا حالا چند تا این جوری پست رفته روزرنگ و همه شون مال پوسترهای با اجرای پرزحمت بودن. به نظرت چرا روزرنگ واسه یه پوستر بی ادعا (از نظر اجرا) فرایند کار رو نمیذاره؟! مثلا همین پوستر جدید نجابتی. برن از استاد درخواست کنن بیا روند اجرای این پوسترت رو توضیح بده.

        1. اساتید که اصولا کارای فاینالو خودشون انجام نمیدن و پرسنل اجراکار انجام میدن براشون
          شما کدومشونو دیدی رونده کاریشونو به کسی نشون بدن؟؟
          در مورد آقای نجابتی هم ما نمی دونیم شاید روزرنگ ها خواستن ایشون ندادن
          به هر حال پوستر موفق خودش راهشو پیدا می کنه نیازی هم به ترحم نداره تکنیکالش و عرفش اینه مراحل گذاشته بشه.
          شاد باشید

  3. زحمت خیلی زیاد ولی هیچ ربطی به موضوع نداره
    دوستان یک چیزی راجب به انیمیشن شنیدن همه چیو به هم ربط میدن
    اون کبوترا اگر بغل هم بودن باز قابل قبول تر بود این دلایل استفاده از کبوتر ها.
    هیچ المان بازی هم که وجود نداره!کلا ارزشیه کار گویا!!ولی باز هم دست سازنده ها درد نکنه

  4. با احترام به نظر دوستان اتفاقا همین که روز رنگ به صورت پروژه ای روند تولید آثار دیگر طراحان رو در معرض دید قرار میده یک رویکرد متفاوت هستش که اگر مورد توجه دوستان نباشه قطعا ضعف هم محسوب نمیشه، و در این بین هم طبیعیه که بعضی از پروژه ها دارای جذابیت بیشتر یا کمتری باشند. اما در مجموع روند قابل توجهی هست، و برعکس نظر دوستان گاهی مشاهده روند تولید کار دیگران میزان شناخت و درک اون طراح رو نسبت به اثر تولیده شده را بیان میکنه و الزاما قرار نیست که حتما برای من نوعی تاثیر گذار باشه یا به عبارتی مورد تایید ما باشه، من نوعی هر روز روز رنگ نگاه میکنم و بعضی ها از پست ها آموزنده و بعضی هم بدرد من نخوردن ولی به هر حال روز رنگ رو دید میزنم که به روز داره کار خودشو میکنه فارغ از هویت شون.

  5. سلام
    با نظر امیرحسین موافقم که زحمت زیاد و…
    اصلا نمیفهمم چرا با این همه نر افزار که وجود داره ایشون این همه زحمت دادن به خودشون.اگه نتیجه کار با نرم افزار ممکن نبود به ایشون حق میدادم ولی این اجرا به یادگی در نرم افزار ها ممکن و ساده و راحته
    ضمنا اصلا هم مناسب موضوع نیست

    1. دوست عزیزم همه طراحان همه نرم افزارها رو بلد نیستن یا بسیار از کارها با توجه به پارامتر یادگیری و اجرا ارزش استفاده از هر نرم افزاری رو ندارن . شما ببین همین حجم رو ایشون با کمک از متریال ساخته حالا اگه نرم افزار سه بعدی بلد نباشه چقدر باید روی این قضیه کار کنه و وقت بذاره تا به چنین نتیجه ی مطلوبی برسه ؟‌ گاهی اوقات اجرای دستی خیلی بهتر از استفاده از نرم افزاره . من انیماتور میشناسم تمام اجزای انیمیشن رو میکشه رو کاغذ بعد با قیچی میبره، اسکن میکنه و بعد حرکت میبخشه بهش . کار نهایی بمراتب بهتر از حالتی است که از فتوشاپ برای ساخت اجزا استفاده کنه . شما دست خط بچگانه میخوای نباید زور بزنی . باید بدی یه بچه متنی رو که میخوای برات بنویسه!!!

      1. نظر شما هم یه جورایی درسته چون از یه دیدگاه دیگه ای نگاه میکنید.
        ولی نمیشه قدرت نرم افزارها رو که روز به روز پیشرفت میکنن رو نادیده گرفت همه کارها رو دستی انجام داد

  6. در جایی که هر جور باشی ایرادت را میگیرند، آدم یاد اون پدر و پسر الاغ سوار میفته که هر کار میکردند بهشون ایراد میگرفتند: از بی انصافی پدر تا گستاخی پسر تا بی رحمی هردو و حتی تا لوس کردن الاغ! روزرنگ عزیز و زیبا و محترم، همین روشی که داری عالی است و ممنون که روزهامون رو رنگی کردی و روزهایت رنگارنگ تر…

  7. ایراد بنی اسرائیلی که میگن همینه ، بخدا جا از این به بعد باید بگن ایراد فرنووووودی !!!!! روزرنگ تنها و تنها سایت منسجمی هست که من در زمینه اخبار ، فراخوانها و نمایشگاهها و کلا موضوعات تخصصی گرافیک دیدم ، اگه کسی دیگه جایی رو سراغ داره لطفا معرفی کنه !! سایتی که حضورش و تلاشش اینقدر موثر و زیباست نباید اینقدر درگیر بی مهری های بچگانه بشه من حقیقتا احساس میکنم این نظراتی که بعضا میاد از یک کینه و حسادت نشات میگیره . چه اشکالی داره روند یکار رو ببینیم ؟ چه اشکال داره از همه سلایق و نفرات و گروه ها کار عرضه بشه ؟‌ بده روند کار همکار یا دوستت رو میبینی ؟ من پوستر رو که دیدم احساس کردم تری دی هست بعد دیدم نه چقدر خوب کار شده و این به پوستر اصالت داده . یکم این بغض و کینه ها رو دور بریزیم و از نظمی که اینجا هست لدت ببریم . فقط همین …! مرسی روزرنگ عزیز.

    1. این امکان که همه بتونن نظرشون رو بگن عالیه
      چه موافق و چه مخالف.
      دلیل نداره هر کس مخالفت کرد و ایراد گرفت از روی کینه باشه.خواهشا حرفتون رو پس بگیرید.
      اینجا فقطیه فضای آزاد برای تبادل نظراته

  8. پلان بندی و ترتیب اهمیت عنوان پوستر اصلا” لحاظ نشده:
    این پوسترِ جشنواره پویانمایی و بازیهای رایانه ای رضویه،
    نَه جشنواره رضوی پویانمایی و بازیهای رایانه ای!!
    بهرحال عنصر و المان رضوی غلبه داره به پویانمایی و بازیهای رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.