خواص طراحى با طعم گرافیک/ علی آقاحسین‌پور

جستجو در مسیر یافتن نگاه شخصى، نیازى اساسى براى تمامى طراحان در همه‌ى شاخه‌هاى هنر است و این موتور جستجو، براى رسیدن به نتیجه‌اى مطلوب و دایمى، پشتکارى فراوان و ذکاوتى هنرمندانه را مى‌طلبد.
تلاش “على آقاحسین پور” براى ترکیب خواص طراحى با طعم هنر گرافیک، قابل تأمل است. اهمیت طراحی در آثار او به حدی است که به موازی طراحی گرافیک در این زمینه‌ى مهم و حیاتى نیز، فعالیت جدی دارد.
على خود در این باره مى‌گوید: “هر طراح گرافیکی به فضاهای شخصی بدون سفارش دهنده نیازمند است تا خودش را تجربه کند، تجربه‌ى آن چه در ذهن دارد یا آن چه که به آن نیاز دارد. خاصیت ذاتی و بداهه‌گی طراحی باعث شد فضایی جدیدی را تجربه کنم؛ به گونه ای که وقتی با یک سفارش جدید مواجه می شوم، موضوع را کاملاً زیر و رو می‌کنم تا به تصویر مورد علاقه‌ام نزدیک شوم. کاغذ پوستی بیشترین نقش را در به نتیجه رساندن اتود نهایی در آثارم ایفا می‌کند و در نهایت اجرا، نرم افزاری انجام می‌شود.”
علی آقا حسین پور، متولد ١٣۶١ کارشناس ارشد گرافیک از دانشگاه شاهد تهران را دارد.
در ادامه‌ى مطلب، گزیده‌ای از آثار پوستر و طرح روی جلد او را با هم می‌بینیم:

00001- Aliagha hosseinpour - 2013 Untitled-2 003- Aliagha hosseinpour- 2013 004- Aliagha hosseinpour - 2013 005- Aliagha hosseinpour - 2013 006- Aliagha hosseinpour - 2012 007- Aliagha hosseinpour- 2011 008- Aliagha hosseinpou--- 2011 009- Aliagha hosseinpour-- 2011 0010- Aliagha hosseinpour - 2014 001- Aliagha hosseinpour -2014-0001- Aliagha hosseinpour a.hosseinpour (2)  a.hosseinpour aliaghahosseinpour01  aliaghahosseinpour02  aliaghahosseinpour03  aliaghahosseinpour04  aliaghahosseinpour05  aliaghahosseinpour06    aliaghahosseinpour08  aliaghahosseinpour09



32 thoughts on “خواص طراحى با طعم گرافیک/ علی آقاحسین‌پور”

  1. تلاش هنرمندانی که دور از هیاهو و ترافیک هنری تهران کار میکنن با توجه به شرایط و امکانات کم و بسترهای نامناسبی که به ارمغان برده اند، بسیار ستودنی است.

  2. رنگها زرد، قرمز…
    خطوط و تصاویر یکنواخت طراحی و تکرار در همه ی پروژه ها، از پوستر تئاتر تا جلد کتاب!!!
    این فراتر از نگاه شخصی ست…
    “محدودیت ذهن و عدم خلاقیت”

    1. به این سادگى که شما گفتید نیست، با این نگاه خیلیها حذف میشن و چیزى تهش نمى مونه، نکته اینه که مسیر درسته اما اول مسیره نه آخرش، شما کحا رو دارى نگاه میکنى؟

  3. دوست عزیز میشه بفرمایید از کجا فهمیدی کارها چندان قوی نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    جالب شد برایم / ما طراحان ایرانی فقط بلد هستیم آثارمان را فی البداهه نقد کنیم
    خدایش این ته بی انصافی که نتوانیم تلاش طراحان خوبی چون حسین پور را نادیده بگیریم/ جناب حسین پور عزیز با اینکه شما را از نزدیک زیارت نکرده ام اما چند سالی میشه که آثارتان را به خوبی دنبال می کنم ….سپاس از روز رنگ…

  4. علیاقای عزیز تلاش و پشتکارت ستودنیست // بی شک لیاقتت خیلی بیشتر از اینهاست که در آینده ای نچندان دور خواهیم دید // تبریک میگم فرزند کوهدشت لرستان//

  5. با سلام به روز رنگ و آثار زیبای علی آقا حسین پور
    بهترین و مشهورترین و به قول خودمون بزرگترین گرافیست ها هم از هر ۱۰ تا کارشون ۴ تا کارشون ضعیفه، همیشه باید مجموع رو بسنجیم.
    به نظر من از این ۱۱ تا کاری که اینجا میبینم ۴ تا از کارها ضعیفه ولی مابقی، کارهای خوبی هستند .
    با آرزوی موفقیت برای علی آقا.

  6. با تبریک فرواون به دوست عزیزم علیاقای حسین پور تلاش وپشتکار شما در رسیدن به فضای شخصی کاری بسیار ستودنی است . ضمن اینکه قوت دست وشناخت از طراحی در عرصه گرافیک و روند پیشرفت شما بی تاثیر نبوده همواره مانا باشید

  7. هنرمند فرهیخته دوست و استاد ارجمند جناب آقای علی آقا حسین پور
    فرهنگ و هنر که حاصل عقل سلیم و ذوق لطیف است با انسان هایی از این تبار ، اعتبار می یابد.‏
    به پشتوانه ی دانش ، بینش و در کمالِ کمال خواهی ، آرمان طلبی و رشد و بالندگی و به پاس رفتار لطیف و طرح هایی که با طراحی ظریف و با ترکیب رفعت و رافت هم داستان است این نوشته را از دریچه ی هنر و از روزنه ی سپاس ، تقدیم حضور گهر بارتان می نمایم . واز اینکه هر روز شاهد پیشرفت شما در بحث گرافیک هستیم بسیار خوشحال و خرسندیم توفیق روز افزونتان را در آفرینش های هنری و سراسر زندگی از حضرت پروردگار خواستارم.

  8. به عقیده شخصی بنده یکی از قسمت های جذاب سایت روز رنگ به اشتراک گذاشتن آثار طراحان جوان ایرانی می باشد و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد. “البته این حرف بدین معنی نیست که آثار منتشر شده از این دوستان عاری از هر گونه نقد می باشد” کما اینکه بعضی قسمت ها نیازمند نقد و بحث طولانی می باشد. و یک طراح گرافیک برای رسیدن به یک پختگی لازم نیازمند سالها مطالعه و پژوهش باشد.
    در کلیت به آقای حسین پور خسته نباشید میگم به هر حال آثار منتشر شده بیانگر تلاش طراح برای یک گفتگوی شخصی است.

  9. ممنون از سایت خوب روزرنگ که ما را با کارهای مختلف آشنا می کنه
    پوسترها به لحاظ بیان شخصی خیلی خوب و عالیه هست اما واقعاً عاری از هرگونه نکته یا ایده بکر یه…..مهمترین وظیفه یک پوستر بیان یک ایده و نکته نابه که مابقی از توجه به اون جا موندند و فقط طراحه که اون را کشف کرده، حالا ایده ناب را باید در قالب و زبان گفتاری طراح که همون بیان شخصیشه به مخاطب ارائه کرد
    بازممی می گم این پوسترها در حد بیان شخصی، عالی و زیباست….

  10. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت استاد و دوست عزیزم حسین پور …
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    از اینکه تونستین به این زیبایی طراحی رو وارد دنیای عظیم پوستر کنید تبریک میگم …
    زیرا که به فراخور تمام محدودیت های سفارشی و اجرایی ،
    کار کردن به شیوه ی شخصی طراح ، کاری بس سخت و دشواره و حقیقتا هر کسی در این پروسه بسیار سخت و دشوار و زمان بر دوام نمیاره …
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    دوست عزیزم امیدوارم که همیشه شاهد خلق آثار زیبای شما در حوزه ی گرافیک باشیم …

  11. “شاید این خصوصت ما ایرانی ها ست، که با بازی با کلمات زحمت دیگران رو زیر سئوال می بریم و همیشه ی خدا نقد رو با تخریب اشتباه می گیریم”در صورتیکه در این مجموعه ما شاهد تلاش جدی طراح برای ارائه پوسترهای متفاوتی با زیر ساختی طراحی هستیم، که شاید کمتر طراحی امروزه در ایران در این زمینه به طوری جدی فعالیت کنه، و برخلاف نظرات بعضی از دوستان آثار ارائه شده دارای جذابیت های تصویری خاصی هستند که اگر کمی دقت می کردند بجای نظرات بدون دلیل متوجه نقاط قوت این مجموعه می شدند، ساخت تصویرهای سوررئالیستی و قدرت اجرایی میزان درگیری طراح رو موضوع بیان میکنه، نقدی هم وجود داره که مبنی به حضور بیشتر رنگ های گرم در پوسترهاست که البته باید خود طراح پاسخ بده تا …
    یک موضوعی که برای من ایجاد کنجکاوی کرده، این که عده ای از دوستان آثار دیگران به راحتی زیر سئوال میرن، خود این مسئله در سایت روز رنگ می تونه تبدیل به عنوان یه موضوع بشه “آسیب شناسی” بشه که چرا عده ای از دوستان هر مجموعه ای که در این سایت منتشر میشه برروی منبر به ظاهر منتقد میروند و دیگر پایین نمی آیند، که صد البته ادبیات انتقادیشون بیانگر سطح دانش این دوستان رو هم ارائه میکنه که می تونه در آینده کارنامه ی ضعیفی برای این دست رقم بزنه.
    به امید اون روزی که هم نقاط قوت همدیگر را بپذیریم و هم با انتقادهای سازنده نقاط ضعف همدیگر را گوشزد کنیم.

    1. مسلما همینطوره با نظر شما ۱۰۰ % موافقم و دربین نظرات ۲۰ % فقط منطقی نظر داده بودند و عده ای انگار سر جنگ دارند و به قول دوستان نقد سازنده رو با تخریب اشتباه گرفتن و البته باید گفت نقد کار کارشناس و ما در حد نظر اکتقا کنیم بهتره | واسه اولین بار بود که کارت دیدم اونم نه از این سایت از سایت میر ملاس نیوز و اونجا لینک سایت روز رنگ رو گذاشته بود و وقتی متوجه شدم هم استانی هستیم کلی لذت بردم | با عث افتخاری هم استانی عزیز موفق باشی

  12. با سلام
    کاری که برای امام حسین علیه السلام انجام دادند خیلی سطحی و کمیک بود.
    بقیه آثار هم تجربه ی شخصی ست و در خدمت موضوع و مفهوم نبود. (حدیث نفس، لهجه ی شخصی و …)
    در کل براشون آرزوی موفیقت دارم.

    1. آقا بهمن
      دوست عزیز بیشتر نظر دادن شما سطحی و کمیک بود، برادر من یک دلیل بیار بعد اظهار نظر کن، چرا بدون دلیل نظر میدید. منم الان براحتی میتونم بگم نظر شما فقط یک اظهار نظر سلیقه ی هست نه بیشتر” به همین راحتی” شما از کجا میدونید بقیه آثار صرفا تجربه شخصی هستن و در خدمت موضوع نیستن واقعا طنز نقد در بین نظرات جای تامل داره، طرف پوست اش کنده شده که خودشو از تکرارهای مفرط طراحی گرافیک امروز توی ایران جدا کنه و حرفی بزنه بعد شما و عده ای از دوستان صرفا تجربه شخصی میدونید والا عجبا به این همه دقت.
      این نظر دادن،

  13. خداییش اون کار bbc و Voa خیلى مسخرس! طرز تلقى و کانسپت کار شبیه کاراى درجه دوى روزنامه کیهان و اطلاعاته. و یک نکته دیگه: اون نوانس هاى رنگى زرد و نارنجى در بکگراند کار واقعا بده.
    بغیر از این دو مورد، بقیه کار خوبه بنظر من.زحمت کشیده و داره سعى میکنه به یه بیان شخصى برسه.هنوز کار داره البته…….

  14. پشتکارواراده شماقابل تحسین بوده وهست,چراکه یک اراده قوی و پشتکارمصمم ثمربخش است/ازخلق یک اثردوچیزمیماندولاغیر,اولی رامیگویم و دومی راخیر,,,
    لذت
    موفقیتهایتان همیشگی استاد

  15. دوست بسیار عزیز و بسیار هنرمندم، سلام مرا از دیار گرم و دور از دوستانم در پلدختر پذیرا باش.
    دلتنگ اتاق دلنشین و پر از طرح و رنگت در خانه ی باصفایتان هستم. و البته بسیار خوشحالم که اینجا و با این همه رنگ و زیبایی دوباره هنر قابل تقدیرت رو دیدم.
    یکبار درباره ی کارهای علی عزیز گفتم که: « رنگها در کارهای او آنقدر زیبا و بجا استفاده شده اند که گاهی دوست داری و با خود زمزمه میکنی که ای کاش من آن رنگ قرمز بودم! و یا آن سیاه خسته! یا آن زرد خوش رنگ وصف دل من است…» بنظرم از نظر مردم عام (در زمینه ی طراحی و گرافیک) علیآقا حسین پور در جامعه ی خود به درجه ای از مقبولیت رسیده که در شهر به نیکنامی و مهربانی قابل ستایش است. البته در بحث خاص هم قطعا این جایگاه را در بین دوستان و همراهان خود دارد. انشاالله. به هر شکل بنظرم کم جایگاهی نیست که «سهراب رنگها باشی» مثل علیآقا.

  16. کارهای خوب و بعضی واقعا حرفه ای شاهد بودم
    و فقط voa و bbc که به قول یکی کاملا به سبک و سیاق شعاری و دور از هر خلاقیتی اجرا شده بود
    ای کاش در این مجموعه نبود

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.