به جالیز حاصلخیز خوش آمدید

« به جالیز حاصلخیز خوش آمدید. در این بازی اقتصادی هر بازیکن جالیزهای خود را در اختیار دارد و در طول بازی تلاش می‌کند تا با کاشت و برداشت بهترین محصولات، درآمد بیشتری را بدست آورد. بازیکنان همچنین با معامله‌ی محصولات با همدیگر می‌توانند تعداد بیشتری از محصول را به فروش برسانند؛ هرچه تعداد کارت‌های یک محصول در هنگام برداشت بیشتر باشد، درآمد بیشتری را نصیب بازیکن می‌کند؛ اما مشکل اینجاست که تعداد کارت‌های هر محصول محدود است و ممکن است بیشتر از یک بازیکن در هر لحظه به دنبال کاشت آن محصول باشند.

هر نوبت بازیکنان در این بازی، به سه مرحله تقسیم می‌شود: در مرحله‌ی اول یا کاشت، بازیکن باید کارت محصولاتی را در جالیزش بکارد؛ در مرحله‌ی دوم یا بازار، بازیکن دو کارت محصول را برای معامله با دیگر بازیکنان رو می‌کند و در مرحله‌ی سوم یا دریافت محصول، بازیکن کارت‌هایی را به دست خودش اضافه می‌کند. بازیکنان می توانند در هر زمانی در طول بازی محصولاتشان را به فروش برسانند و البته که هرچه تعداد کارت‌های محصولی بیشتر باشد سود بیشتری را عاید بازیکن می‌کند.

در طول بازی بازیکنان با گسترش جالیزها و خرید کود و تراکتور، بازدهی جالیزها را افزایش می‌دهند و تلاش می‌کنند تا در پایان بازی بیشترین درآمد را کسب کنند و برنده‌ی بازی باشند.

موفقیت در کسب و کار کشاورزی، همان ‌قدر که به سخت‌کوشی و تلاش احتیاج دارد، حواس جمع، حساب و کتاب و کمی هم شانس می‌خواهد. بهترین محصول را بکارید، به موقع محصولات را برداشت کنید، زمین‌ها را گسترش دهید و بهترین معاملات را با کشاورزهای دیگر انجام دهید تا بتوانید بهترین کشاورز جالیز باشید.»

بازی جالیز در سال ۱۳۹۵ توسط محسن پور رمضانی طراحی شده‌ و توسط بخش تحقیق و توسعه‌ی هوپا به تولید رسیده‌است. این بازی نسخه‌ی تغییریافته‌ای است از بازی بسیار موفق Bohnanza که توسط طراح معروف آلمانی Uwe Rosenberg در سال ۱۹۹۷ عرضه شده‌است.

مشخصات
• تعداد بازیکن: ۳-۷ نفر
• زمان بازی: ۴۵-۹۰ دقیقه
• مناسب برای: ۱۲ سال به بالا

محتویات جعبه
• ۱۷۶ کارت محصول
• ۳۵ نشان
• ۱۴ صفحه‌ی بازی
• ۱ کیسه پارچه ای
• دفترچه قوانین بازی

عوامل تولید
• بازطراح بازی:‌ محسن پور رمضانی
• توسعه: امیر سلامتی
• تصویرگران: نعیم تدین، حسین توکلی
• گرافیست:‌ مهدخت رضاخانی
• مدیر تولید: علیرضا لولاگر



5 thoughts on “به جالیز حاصلخیز خوش آمدید”

  1. بزرگترین عاملی که بنظرم همیشه در کارهای زیبا تاثیر منفی گذاشته فونتهای نا زیبایی بوده که استفاده شده . متاسفانه در این زمینه بسیار بسیار ضعیف عمل شده ( منظورم فقط در این پروژه نیست – منظورم در اکثر پروژه های تصویرسازیست که فونتهای نازیبا کل تصویر رو خراب کرده ) فقط کافی هست همین تصویرسازی رو داشته باشید . فونتهای فارسی نامناسب رو حذف کنید و حروف انگلیسی رو بکار ببرید . اونجاست که کل کار نفسی دوباره خواهد کشید . و فقر ِ موجود در فونتهای فارسی زیبا متاسفانه عامل این اتفاق است

    برای این دوست عزیز هم که زحمت طراحی کشیده اند آرزوی موفقیتهای بیشتری دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.